چرا کودکان شمشیربازی را رها می کنند؟

وظیفه ی والدین چیست؟

این یک وضعیت جدی است که بسیاری از والدین شمشیربازها با آن مواجه می شوند. آنها تلاش فراوانی می کنند و کار سختی را برای حمایت از فرزندشان در این ورزش سخت و گرانبها انجام می دهند، اما به طور ناگهانی با این مسئله برخورد می کنند که فرزندشان تصمیم به ترک این رشته گرفته است.

Abbasali Faryabi

مربی شمشیربازی از دانشگاه تربیت بدنی بوداپست مجارستان - رئیس کمیته فنی و مدیر فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا از سال 2018 عضو کمیته فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا از سال 2012- عضو کارگروه بازنویسی قوانین فدراسیون جهانی شمشیربازی از سال 2015 عضو کمیسیون قوانین فدراسیون جهانی شمشیربازی از سال 2016-

مطالب مرتبط

2 دیدگاه‌

  1. علی ق الف گفت:

    با عرض سلام و تشکر از قرار دادن مطلبی که کاملا و یا قسمت اعظمی از آن بر طبق اظهار نظر خوانندگان گذاشته شده.
    بدور از جمع بستن و جسارت به اساتید پایه و دلسوز و گمنام ورزشی ،. تنها قسمتی اما در واقع معظلی بزرگ را عرض کنم ….

    تمامی ورزش های انفرادی ما درگیر مشکلاتی هستند (گروهی جای خود دارند و مقصرانی جدا)
    که البته در رشته ی خاصی مانند شمشیربازی ریشه یابی و یافتنراه حل ها دشوارتر ساخته .
    در واقع با وجود پیگیری و علاقه و قطعا توقع والدین در ورزش های انفرادی کشورمان(بدنسازی بدلایلی استثناست)

    سالن های رشته های انفرادی بیش از آنکه کلاس آموزشی و تمرین همزمان باشند،صرفا به مکانی برای تمرین با سابقه ها و نورچشمی هاست و نوجوان و نوآموز حساس هیچ پلی بین جلسات روزمره و شرکت در مسابقات که بر طبق آن حتی در سالهای آتی انگیزه ی تمرینی بر طبق آن داشته باشد نمیابد.

    و این چه در بوکس و کشتی فراگیر و چه در شمشیر بازی محدود به چند باشگاه از چشم والدین دور میماند و آنها تنها در چند جلسه اول و سپس انگشت شمار و بر طبق امکانات و هزینه و سفارش به مربیان و مسئولین سال،در صورت کم کاری و کم انگیزگی،فرزند خود را مسئول میداند.غافل از اینکه کلیه عزم بسیاری از باشگاهداران ورزشهای انفرادی در جهت سرپا نگاه داشتن سالن خود (که شاید آنهم از ناجاری در وضع موجود باشد) تنها حمایت از نوآموزان دارای منفعت(کلاس های خصوصی شبیه به مدارس ) و یا کمک به نورچشمی هایی که پدر یا برادر بزرگتری دارند که خود ناکام یا در سطحپایینتری موفق به پیشرفت یا مدال آوری شده اند و مسلما با قربانی کردن پول و زمان و از همه مهمتر انگیزه ی مشتی بچه کارمند و چشم و هم چشم باید تنها استعدادهای فرزندان پایین و رنج. کشیده یا دست از پیشرفت بازمانده را به قله ها و آرزوهای بالاتر(آنطرف بام) برسانند.
    به این دلیل اضافه کنید عدم حمایت رسانه ها رفع تکلیف صدا و سیما را و اینکه چه کسی در شمشیر بازی صاحب پول و شهرت شده که با فرض مقام آوردن باز هم …
    درود بر شما

  2. Abbasali Faryabi گفت:

    با سلام و عرض ادب واحترام
    از عنایت و لطف جنابعالی بسیار سپاسمندم. فرمایشات شما کاملا منطقی و صحیح می باشد. امیدوارم مسئولین محترم ورزش به این امر توجه کرده و با تخصیص بودجه ای حداقل معادل بودجه فوتبال، که بین سایر رشته های ورزشی تقسیم شود، قدمی در رفع معضلات سایر ورزشها بردارند.
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.