چند نکته در رابطه با داوری برای داوران مبتدی

چند وقت پیش، من آخر هفته یک کلاس داوری را به همراه گروهی از مبتدیان که تازه تست های تئوری خود را گذرانده بودند، به اتمام رساندم. آنها با داوران باتجربه تر همکاری می کردند (من یکی از این افراد بودم) بدین ترتیب که هر گروه 2 نفره یک پول را داوری می کردند، و داور امتحان کننده به همه سر می زد و داوری آنها را رصد می کرد. من از نتایج راضی بودم، زیرا از بین همة کسانی که بخش تئوری آزمون را پشت سر گذاشته بودند، تنها یک نفر (از بین دوازده یا بیشتر) از آن همه داوطلب مشتاق در آزمون عملی رد شد.

در اینجا من یک سری نکاتی که در طول سال های طولانی داوری خودم جمع کرده ام را ارائه می دهم. من شک ندارم که بیشتر داوران تازه کار به راحتی و به تنهایی نمی توانند به این نکات پی ببرند. بدون هیچ نظم خاصی، به این لیست نکات و راهنمایی ها می پردازم که معتقدم همة آنها برای یک داور خوب شدن در حداقل زمان ضروری هستند:

Abbasali Faryabi

مربی شمشیربازی از دانشگاه تربیت بدنی بوداپست مجارستان - رئیس کمیته فنی و مدیر فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا از سال 2018 عضو کمیته فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا از سال 2012- عضو کارگروه بازنویسی قوانین فدراسیون جهانی شمشیربازی از سال 2015 عضو کمیسیون قوانین فدراسیون جهانی شمشیربازی از سال 2016-

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.