به جلو افتادن تان در بازی زیاد اعتماد نکنید!

اخیراً نوشته ای داشتیم در رابطه با اینکه شمشیرباز باید تا آخر بازی بجنگد که یکی از اصول بسیار مهم شمشیربازی است. حال اگر به آن روی سکه بپردازیم، وقتی از نظر امتیازی از حریف جلو می افتید، شما نمی توانید به خودتان اجازه دهید از مبارزه دست بکشید و بازی خود را شُل کنید. درست همان گونه که وقتی عقب هستیم جنگیدن تا لحظة آخر بسیار اهمیت دارد، وقتی جلو هستیم نیز این چنین است.

این اتفاق همیشه برای شمشیربازان جوان رخ می دهد. آنها با سه یا چهار امتیاز جلو می افتند و بعد ناگهان تصمیم می گیرند که استراحت کنند، و با این تصور که بازی به همین صورت پیش خواهد رفت، دست از مبارزه می کشند. اما چند دقیقه بعد، متوجه می شوند که حریف شان تسلیم نشده و موفق به جبران عقب افتادگی خود نیز شده، و نتیجه را برعکس کرده است. گاهی اوقات نیز بازی موفقیت آمیزی که در آن جلو هستید به یک چشم به هم زدن به یک بازی نه چندان آسان تبدیل می شود.

Abbasali Faryabi

مربی شمشیربازی از دانشگاه تربیت بدنی بوداپست مجارستان - رئیس کمیته فنی و مدیر فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا از سال 2018 عضو کمیته فنی کنفدراسیون شمشیربازی آسیا از سال 2012- عضو کارگروه بازنویسی قوانین فدراسیون جهانی شمشیربازی از سال 2015 عضو کمیسیون قوانین فدراسیون جهانی شمشیربازی از سال 2016-

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.